Pęknięty podjazd

Jak naprawić pęknięcia na podjeździe

Ponieważ większość podjazdów jest narażona na działanie elementów w pełnym wymiarze godzin, czasami zdarzają się pęknięcia. Pęknięcia podjazdów występują najczęściej w regionach kraju, w których występują cykle zamrażania / rozmrażania, które sieją spustoszenie w betonie i innych twardych materiałach gruntowych. W większości przypadków pęknięcia w podjeździe nie stanowią poważnego problemu i można je naprawić stosunkowo prostymi rozwiązaniami. Kluczem jest naprawa pęknięcia podjazdu, zanim jego stan ulegnie pogorszeniu przez wnikanie wilgoci, erozję podłoża lub kolejne cykle zamrażania / rozmrażania.

Jeśli masz podjazd żwirowy lub gruntowy, nie musisz się martwić o pęknięcia. Jednak na żwirowych i polnych podjazdach mogą szybko tworzyć się dziury, wyboje i spadki. Woda jest również głównym winowajcą, który powoduje te problemy, więc niezależnie od materiału podjazdu, staraj się, aby woda mogła łatwo spływać z obszaru. Brud i żwir to bardzo proste materiały, z którymi można pracować, więc problemy, które się pojawią, będą łatwe do naprawienia. W większości przypadków wystarczy dodać więcej żwiru lub żwiru, ale może być go trochę więcej.

Pamiętaj, aby przeczytać instrukcje i środki ostrożności podczas korzystania z określonych produktów do naprawy pęknięć na podjeździe. W wielu przypadkach materiały użyte do tych napraw wymagają specjalnych środków ostrożności. W zależności od wybranej metody naprawy praca może również wymagać specjalnych narzędzi lub sprzętu. Na poziomie podstawowym materiały, które prawdopodobnie będą potrzebne do naprawy pęknięcia na podjeździe, obejmują:

  • Odpowiednia odzież ochronna
  • Mały młotek (młotek murarski lub mały, ręczny młotek kowalski)
  • Okulary i rękawice ochronne
  • Miotła
  • Szczotka druciana
  • Dłuto Masona lub duży płaski śrubokręt
  • Kielnia
  • Sprężarka powietrza, powietrze w puszkach
  • Woda (z węża ogrodowego lub z butelki z rozpylaczem wypełnionej wodą)
  • Poświęcając czas na naprawę pęknięcia, możesz uniknąć poważniejszych i kosztownych problemów z podjazdem. W tym artykule pokażemy, jak naprawić pęknięcia podjazdów, przeglądając techniki stosowane w trzech najpopularniejszych typach podjazdów - betonowej, asfaltowej i ceglanej kostce brukowej.

    Jak naprawić pęknięcia betonowego podjazdu

    Głównym celem naprawiania pęknięć betonu jest zapobieganie przedostawaniu się wilgoci do pęknięć. Drugą korzyścią z naprawiania pęknięć betonu jest poprawa wyglądu podjazdu. Biorąc pod uwagę, że wiele domów ma podjazdy skierowane do przodu, jest to dobry sposób, aby poprawić atrakcyjność domu. Przed przystąpieniem do naprawy zbadaj ogólny obszar i spróbuj wyczuć, co spowodowało pęknięcie. Pęknięcia betonu mogą być spowodowane przez rosnące korzenie drzew, uszkodzenia uderzeniowe, przeciążenia itp. Najczęstszą przyczyną pęknięć betonu jest stojąca woda, która z czasem przedostaje się do betonu oraz rozszerza się i kurczy w zależności od temperatury.

    Zanim zaczniesz naprawiać rzeczywiste pęknięcie, zastanów się długo i intensywnie, jak możesz wyeliminować przyczynę problemu. Zapobieganie dalszym uszkodzeniom ma zasadnicze znaczenie dla ogólnego powodzenia naprawy. Metody stosowane do naprawy pęknięć w betonie zależą od wielkości rzeczywistego pęknięcia.

    Przygotowanie

    1. Niezależnie od rozmiaru, pierwszym krokiem powinno być oczyszczenie pęknięcia w celu uzyskania czystych powierzchni gotowych do połączenia z materiałami naprawczymi.
    2. Rozpocznij od wyłamania luźnych kawałków betonu za pomocą śrubokręta lub dłuta (uważaj, aby niepotrzebnie nie powiększać pęknięcia).
    3. Po wyczyszczeniu krawędzi pęknięcia użyj twardej drucianej szczotki, aby usunąć pozostałe zanieczyszczenia.
    4. Następnie usuń jak najwięcej luźnych zanieczyszczeń z pęknięcia. Najlepiej jest to zrobić za pomocą sprężarki powietrza, ale jeśli jej nie masz, możesz użyć odkurzacza sklepowego lub nawet konserwowanego powietrza, które jest powszechnie używane do czyszczenia klawiatur komputerowych. Chodzi o to, aby usunąć cały kurz i zanieczyszczenia z pęknięcia.
    Teraz, gdy pęknięcie zostało przygotowane do naprawy, wykonaj poniższe czynności, w zależności od rozmiaru pęknięcia. Postępuj zgodnie ze wskazówkami wydrukowanymi na opakowaniu dowolnego produktu, którego używasz do naprawy.

    Naprawianie małych, włoskowatych pęknięć betonu

    1. Teksturowana masa uszczelniająca, uszczelniacz do betonu lub lana zaprawa przeznaczona do naprawy betonu to dobre sposoby na naprawę małych pęknięć betonu.
    2. Jeśli używasz szpachli do betonu lub wylewanej fugi, zacznij od lekkiego zwilżenia pęknięcia - dobrze sprawdzi się butelka z rozpylaczem wypełniona wodą (najlepiej na suchą szczelinę nałożyć uszczelniacz teksturowany).
    3. W przypadku wszystkich produktów całkowicie wypełnij rysę i użyj kielni do spoinowania, aby wepchnąć zaprawę lub uszczelniacz w pęknięcie.
    4. Jeśli używasz teksturowanej masy uszczelniającej, zapewnij trochę przepełnienia, aby uwzględnić skurcz podczas wysychania.
    5. Jeśli nosisz grube gumowe rękawiczki, możesz użyć kciuka, aby upewnić się, że całkowicie wypełniasz pęknięcie.
    6. We wszystkich przypadkach należy zapoznać się z wytycznymi producenta produktu, aby uzyskać instrukcje dotyczące stosowania.

    Naprawianie większych pęknięć betonu

    W przypadku pęknięć szerszych niż 1 cm można rozważyć podcięcie pęknięcia, aby upewnić się, że pęknięcie jest szersze pod powierzchnią niż na powierzchni. Pomoże to zapewnić, że zastosowany materiał do łatania nie wyskoczy z pęknięcia, gdy beton rozszerzy się i skurczy.

    Jeśli używasz lejącej zaprawy betonowej, nałóż tylko 0,5 cm zaprawy. Możesz albo wypełnić pęknięcie piaskiem pozostawiając 0,5 cm do powierzchni pęknięcia, która ma zostać wypełniona zaprawą, albo wykonać wiele aplikacji zaprawy o grubości 0,5 cm, pozostawiając odpowiedni czas na wyschnięcie każdej aplikacji. Lekko zwilż pęknięcie i zacznij wypełniać fugą, nakładając warstwy nie grubsze niż 0,5 cm. Wypełnij nieznacznie pęknięcie, aby skompensować niewielki skurcz, jaki może wystąpić po wyschnięciu fugi.

    Jeśli będziesz używać łaty z betonu winylowego, postępuj zgodnie z instrukcjami i mieszaj tylko tyle, ile możesz użyć w określonym czasie, który zwykle jest krótszy niż 20 minut. Rozpocznij od zwilżenia pęknięcia butelką z rozpylaczem lub wężem. Rozprowadź materiał łatowy w rysie za pomocą kielni do spoin, zwracając uwagę na wypełnienie pęknięcia warstwami nie grubszymi niż 0,5 cm. Materiał łaty z betonu winylowego kurczy się w miarę wysychania, więc nakładanie go warstwami pozwoli na bardziej równomierne rozprowadzenie, które jest mniej podatne na pękanie. Gdy warstwa początkowa wyschnie wystarczająco (zgodnie z instrukcją na opakowaniu - zwykle kilka godzin), kontynuuj dodatkowe aplikacje, aż pęknięcie będzie pełne.

    Jeśli zdecydujesz się na użycie fakturowanej masy uszczelniającej, pamiętaj, że należy ją nałożyć na suchą powierzchnię. Jeśli naprawiana szczelina jest głębsza niż 1 cm, wypełnij ją piaskiem lub piankową płytą podkładową. Odetnij końcówkę aplikatora do rozmiaru pasującego do pęknięcia, nieprzekraczającego 0,5 cm (patrz wytyczne producenta uszczelnienia). Oprócz całkowitego wypełnienia pęknięcia, zastosuj trochę nadmiaru, aby uwzględnić skurcz podczas wysychania uszczelnienia.

    Podczas wykańczania aplikacji użyj kielni do spoinowania, aby zmieszać ostatni materiał łaty z otaczającym betonem, aby uzyskać dobre uszczelnienie pęknięcia. Gdy skończysz wypełniać pęknięcie, użyj małego pędzla, miotły lub nawet klocka drewna, aby przetrzeć łatę, aby dopasować spójność powierzchni łaty do powierzchni oryginalnego betonu. Jeśli pęknięcia betonu nadal będą się pojawiać, wezwij specjalistę, aby wykluczyć większe problemy.

    Jak naprawić pęknięcia na podjeździe asfaltowym

    Pęknięcie w asfalcie

    Asfalt jest zdecydowanie najpowszechniejszym materiałem używanym do układania podjazdów. I tak jak asfalt, który widzimy na naszych ulicach i autostradach, asfaltowe podjazdy mogą z czasem ulec pęknięciom i zapadnięciom. Ważne jest, aby naprawić te pęknięcia w odpowiednim czasie, aby chronić trwałość i wygląd podjazdu. Na szczęście naprawianie pęknięć na asfaltowym podjeździe to prosty proces, który wymaga jedynie ducha zrób to sam oraz kilku narzędzi i materiałów, które są łatwo dostępne w większości sklepów ze sprzętem.

    Najczęstszą przyczyną pęknięć na asfaltowym podjeździe jest woda, która przedostała się pod powierzchnię i rozszerzyła się lub skurczyła pod wpływem temperatur zamarzania i rozmrażania. Po załataniu i wypełnieniu wszelkich pęknięć lub wgłębień na podjeździe z asfaltu możesz również uszczelnić podjazd, aby zapobiec dalszemu przesiąkaniu wody.

    Przygotowanie

  • Przed załataniem pęknięcia bardzo ważne jest, aby zaatakowany obszar był jak najbardziej czysty i gładki, aby materiał łatający mógł łatwo przylegać.
  • Należy zacząć od użycia młotka i dłuta, aby usunąć wszelkie połamane kawałki asfaltu blokujące pęknięcie.
  • Następnie użyj szczotki drucianej lub drucianego koła na wiertarce, aby usunąć brud i zanieczyszczenia z pęknięcia.
  • Na koniec użyj pistoletu na sprężone powietrze lub odkurzacza, aby upewnić się, że wszystkie luźne zanieczyszczenia i mniejsze cząstki zostały usunięte. Jeśli nie masz pistoletu pneumatycznego ani odkurzacza, możesz użyć węża ogrodowego, aby wypłukać pęknięcie. Jeśli jednak używasz węża ogrodowego, przed kontynuowaniem musisz całkowicie wysuszyć pęknięcie.
  • Niezależnie od tego, czego używasz do czyszczenia pęknięcia, zaleca się noszenie okularów ochronnych, aby zapobiec uszkodzeniu oczu przez zanieczyszczenia.
  • Po dokładnym wyczyszczeniu pęknięcia w asfalcie możesz przystąpić do wypełniania pęknięcia. Należy pamiętać, że mniejsze i większe pęknięcia wymagają różnych materiałów do łatania. Poniższe kroki poinstruują Cię, jak naprawić mniejsze i większe pęknięcia.

    Naprawianie mniejszych pęknięć w asfalcie (0,3 cm - 1 cm)

  • Aby wypełnić mniejsze pęknięcia, należy użyć gumowanej szpachlówki asfaltowo-emulsyjnej. Staraj się unikać pozostawiania szpachli na nienaruszonych obszarach, ponieważ może zabrudzić podjazd.
  • Nałóż wypełniacz za pomocą pistoletu do uszczelniania, jeśli jest dostępny. Jeśli nie masz pistoletu do uszczelniania, wypełniacz można ostrożnie wlać do pęknięcia.
  • Użyj szpachli lub kielni, aby wygładzić powierzchnię pęknięcia. Jeśli szpachla lub kielnia nie są dostępne, możesz użyć gumowych rękawic i wygładzić pęknięcie kciukiem.
  • Przed jazdą po dotkniętym obszarze pozostaw wypełniacz do wyschnięcia zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
  • Naprawianie większych pęknięć w asfalcie (> 1 cm)

  • Jeśli pęknięcie, które próbujesz załatać, jest głębsze niż dwa cm, możesz najpierw wypełnić pęknięcie do dwóch cm małym, pokruszonym, kanciastym żwirem. Nie używaj żwiru z groszku ani innego większego żwiru, ponieważ może on często się przesuwać i nie zapewnia odpowiedniej podstawy.
  • Następnie należy ubić żwir za pomocą stalowego ubijaka lub drewnianego słupka 4x4.
  • Teraz wypełnij pęknięcie środkiem do naprawy asfaltu na zimno, takim jak asfalt.
  • Ubij mieszankę za pomocą ubijaka lub drewnianego słupka 4x4.
  • Po ubijaniu może być konieczne dodanie większej ilości asfaltu lub mieszanki i powtórzenie procesu ubijania, aby zapewnić spójny, równy podjazd.
  • Podczas gdy nawierzchnia asfaltowa wyschnie w ciągu jednego dnia, może upłynąć kilka tygodni, zanim całkowicie stwardnieje. Nie uszczelniaj podjazdu w tym okresie, ponieważ zapobiegnie to przedostawaniu się powietrza do plastra i nie stwardnieje prawidłowo.

    Jak naprawić pękniętą lub wyszczerbioną kostkę brukową

    Kostka brukowa

    Naprawianie pękniętej lub wyszczerbionej kostki brukowej jest bardzo prostym zadaniem. Ponieważ do zbudowania podjazdu potrzeba wielu cegieł, wymiana pojedynczych cegieł, które są popękane lub wyszczerbione, jest stosunkowo niedroga. Jednak najlepszym sposobem pielęgnacji kostki brukowej jest uszczelnienie ich zaraz po ułożeniu. Uszczelnianie kostki brukowej pomoże zapewnić ich trwałość przez całe życie, a także zmniejszy prawdopodobieństwo pękania lub odpryskiwania cegieł.

    Oczywiście nie wszystkim uszkodzeniom można zapobiec, uszczelniając cegły. Najprawdopodobniej zdarzają się codzienne wypadki, a Twój podjazd najprawdopodobniej ucierpi w wyniku sporadycznego kontaktu z pedałami roweru lub upuszczonymi przedmiotami. Kiedy zdarzają się wypadki, nie musisz się martwić. Zawsze możesz podważyć zniszczoną cegłę i wymienić ją na nową. Istnieją kroki, które można podjąć, aby zapobiec uszkodzeniom i erozji, które nie są spowodowane błędem ludzkim. Środki te są niezbędne dla długowieczności podjazdu wyłożonego cegłą.

    Zapobieganie

  • Regularnie sprawdzaj kostkę brukową, szczególnie po trudnych warunkach pogodowych, takich jak deszcz lub śnieg.
  • Regularnie zamiataj lub dociskaj utwardzony podjazd w celu usunięcia szkodliwych materiałów i gruzu.
  • Regularnie uszczelniaj i ponownie uszczelniaj układarki, aby chronić je przed uszkodzeniem przez plamy i skutkami intensywnego użytkowania.
  • Jeśli nie można zapobiec uszkodzeniom, popękane, wyszczerbione lub rozpadające się cegły będą wymagały wymiany. Luźne cegły również należy natychmiast usuwać, ponieważ mogą prowadzić do obrażeń. Wymiana kostki brukowej jest prostym zadaniem, zwłaszcza jeśli cegły są całe i nie są cięte tak, aby pasowały do ​​konkretnego projektu.

    Wymiana luźnej lub uszkodzonej kostki brukowej

  • Oznacz każdą stronę luźnych kostek markerem przed ich usunięciem, aby upewnić się, że wymieniasz właściwą cegłę.
  • Usuń kostkę brukową i usuń wszystkie zanieczyszczenia z obszaru.
  • Rozłóż warstwę piasku i za pomocą drewnianej pacy wepchnij piasek we wszystkie rogi. Stąpaj po piasku, aby go naprawdę ubić.
  • Sprawdź poziom podstawy piasku za pomocą poziomicy.
  • Dopasuj oznaczenia kredą i umieść nową kostkę brukową w obszarze.
  • Używając śrubokręta, upewnij się, że między nową kostką brukową a otaczającymi ją kostkami jest równy odstęp.
  • Na nowe cegły posyp piaskiem, aby szczeliny były równomiernie wypełnione.
  • Używając młotka, wbij nową kostkę na miejsce, a następnie usuń nadmiar piasku.
  • Jeśli cegły tworzące podjazd są pocięte na różne rozmiary, będziesz potrzebować odpowiednich narzędzi do ich kształtowania i wymiarowania. Istnieje wiele różnych typów narzędzi, których można używać do cięcia i kształtowania kostki brukowej, więc upewnij się, że wybierasz odpowiednie narzędzia do naprawy.

    Skrzypiące schody czasami można szybko naprawić pakowanym proszkiem grafitowym lub talkiem w ściskanej butelce. Proszek nanieś wzdłuż wszystkich spoin w obszarze skrzypienia schodów. Proszek smaruje krawędzie desek i może usuwać hałas. Jeśli to się nie powiedzie, musisz przyjrzeć się następującym, bardziej trwałym metodom.

    Brukarskie narzędzia i metody ręczne

  • Do rozłupywania kostki brukowej często używa się młotka. Kostka jest najpierw mierzona i oznaczana, aby pasowała do szczeliny. Następnie, podpierając bruk, musisz uderzyć kilka razy od lewej do prawej, kierując się na środek. Powinno to pozwolić na podzielenie rozściełacza do żądanego rozmiaru.
  • Dłuta to doskonałe narzędzia do precyzyjnych zabiegów, takich jak przycinanie kostki brukowej. Po użyciu młotka do rozłupywania kostki brukowej często trzeba przyciąć stronę, która została rozłupana. Pracuj dłutem powoli, aby nie popełnić błędów. Kontynuuj przycinanie kostki brukowej, aż do uzyskania pożądanego rozmiaru lub gładkości.
  • Narzędzia elektryczne i ich wykorzystanie

  • Pilarki z napędem doskonale nadają się do przycinania kostki brukowej do określonego rozmiaru. Działają szybko. Różne rodzaje pił mechanicznych obejmują piły stołowe, piły podłogowe i przecinarki.
  • Przecinarka jest obecnie najpopularniejszą piłą mechaniczną. Jest to piła ręczna, która może ciąć wiele różnych materiałów. Jeśli zdecydujesz się użyć piły mechanicznej, upewnij się, że masz odpowiedni typ brzeszczotu do cięcia kostki brukowej.
  • Rozgałęźniki mocy mogą rozdzielać wiele różnych rodzajów materiałów, a istnieją dwa różne typy: rozdzielacze blokowe i płytowe. Są dostępne zarówno w hydraulicznym, jak i ręcznym trybie pracy. Łuparki obsługiwane ręcznie mogą wykorzystywać specjalne ostrza do cięcia nieregularnych kostek brukowych.
  • Rodzaj narzędzia, którego należy użyć, zależy całkowicie od stanu podjazdu wyłożonego cegłą. Jeśli musisz wymienić wiele cegieł i wszystkie muszą zostać przycięte na wymiar, możesz pomyśleć o użyciu elektronarzędzi. W przeciwnym razie wystarczą narzędzia ręczne.

    Narzędzia i materiały

    Będziesz potrzebować:

  • Drewniana packa
  • Poziomica
  • Śrubokręty
  • Młotek
  • Gumowy młotek
  • Skrobak - bolster
  • Stalowa packa
  • Piasek
  • Jak naprawiać dziury na polnych i żwirowych podjazdach

    Podjazdy brudne i żwirowe mają zwykle mniejszą formę niż podjazdy betonowe, asfaltowe lub ceglane, ale zapadnięcia, wyboje i dziury są równie wielką uciążliwością. Ze względu na prostą konstrukcję bardzo łatwo jest wypełnić dziurę w ziemi lub żwirze podjazdowym, a wygładzenie wymaga bardzo niewielkiego wysiłku. Pamiętaj: dziury nie naprawią się same, a jeśli staną się wystarczająco duże, mogą uszkodzić Twój samochód. Najlepiej jest zająć się problemem, gdy tylko zostanie wykryty, nie tylko w przypadku samochodu, ale także w przypadku wyglądu podjazdu.

    Przygotowanie

  • Większość dziur w ziemi lub żwirze jest powodowana przez wodę uwięzioną pod powierzchnią, więc pamiętaj o utrzymaniu lub poprawieniu jakości podziemnego drenażu, aby uniknąć ponownego pojawienia się dziur na podjeździe. Możesz to zrobić, tworząc „koronę” na środku podjazdu, rozciągającą się na zewnątrz. „Korona” wymaga mniej więcej 2 cm wysokości na każdy metr szerokości podjazdu.
  • Przed wypełnieniem dziury upewnij się, że otwór jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń lub luźnych kamieni, które mogą uniemożliwić wypoziomowanie. W razie potrzeby możesz użyć grabi, łopaty, a nawet małego narzędzia ogrodniczego.
  • Jeśli boki dziury nie są solidne, wykop łopatą, aby utworzyć mocne krawędzie. Zapewni to łatwe zagęszczenie materiału wypełniającego.
  • Wypełnianie dziury w brudnym lub żwirowym podjeździe

  • Zacznij od wypełnienia dziury grubym żwirem do około 7 cm poniżej powierzchni podjazdu.
  • Następnie należy ubić gruby żwir za pomocą stalowego ubijaka lub drewnianego słupka
  • W przypadku podjazdu gruntowego wypełnij otwór brudem do około 10 cm nad pożądanym poziomem powierzchni.
  • Podlej glebę i zagęść powierzchnię za pomocą stalowego ubijaka.
  • Jeśli to konieczne, powtarzaj proces, aż brud zostanie zagęszczony do pożądanego poziomu.
  • W przypadku podjazdu żwirowego wypełnij pozostałe 7 cm żwirem, który pasuje do Twojego podjazdu, a następnie dodaj niewielki kopiec żwiru na wierzchu, który można wykorzystać do wygładzenia obszaru.
  • Zagrab teren, wtapiając żwir w otaczające obszary podjazdu.
  • W przypadku podjazdu gruntowego lub żwirowego przejedź samochodem po obszarze dotkniętym problemem, aby zapewnić dalsze zagęszczenie i mieć pewność, że naprawy przyniosły pożądany efekt. W przeciwnym razie może być konieczne dodanie większej ilości ziemi lub żwiru i powtórzenie poprzedniego procesu.